fredag 13. april 2012

Port Douglas - Cairns - Sydney

fredag 6. april hadde vi fri, men måtte ha sjekket ut fra hostelet innen kl 10. Planen vår var å gå opp på et utkikkspunkt og på stranden, men var overskyet, så vi droppet vi utkikkspunktet og gikk å shoppet og så litt i butikker mens vi ventet og håpet på at solen ville komme frem. Heldigvis klarnet det opp og ble sol, så vi endte opp på stranden tilslutt ;) Var en veldig fint og lang strand, 4 miles.
Vi ble hentet av en tilsvarende buss som den vi tok på torsdagen, utenfor hostelet halv 5. Var fremme i Cairns en liten time senere. Resten av dagen gikk til middag og hva vi gjør best i Cairns, slappe av :) I den koselige byen!

Vi måtte bade inni her, for å ikke bli brent av Jellyfish

Gaten ned til stranden i Port Dpuglas :D

Livet

lørdag 7. april gikk vi å kjøpte oss frokost, etter vi hadde sjekket ut, og gikk ned på gresset for å spise og sole oss. Var utrolig varmt, så måtte ha oss en tur i bassenget også. Deilig!! :D ♥ Gikk så rundt å så litt i butikker og på markedet. Avsluttet tiden i Cairns med å spise middag på Grill’d, de hadde kjempegode burgere der! Tok så bussen til flyplassen kl 16, og flyet gikk 18.10.

Ene siden av flyet..

Andre siden ..

Totalt har det vært en kjempe tur til Cairns og Port Douglas! Er veldig glad for at det var Julie jeg reiste med, vi gikk godt sammen og det var deilig å bare være to, ikke så mange å ta hensyn til hele tiden, hehe ;) Vi har fått oppleve mye på disse dagene: revet, regnskogen og strandlivet i både Port Douglas og Cairns. Veldig kjekt å dra til to små byer, blir med en gang veldig avslappet og koselig stemning :D Utrolig koselige byer, de minnet faktisk kanskje litte granne om Kragerø, og det liker vi! ♥